wtorek, 3 maja 2011

Czym możemy przejechać kolej transsyberyjską?

Pociągi firmowe.
  Najbardziej wygodnymi i szybkimi pociągami na Kolei Transsyberyjskiej pociągi firmowe: numer pociągu 1 / 2 " Rosja "(Moskwa - Władywostok), 5 / 6"Ocean"(Chabarowsk - Władywostok), 9 / 10"Bajkał "(Moskwa - Irkuck) , 25/26 "Sibirjak" (Moskwa - Nowosybirsk), 55/56 "Jenisej"(Moskwa - Krasnojarsk, Rosja) i kilka innych pociągów tej samej klasy.  
     


Jadą one zgodnie z ich trasą i zatrzymują się tylko na niektórych przystankach, czasem bywa że jedzie 300-400 kilometrów bez zatrzymywania się, i nie ma w ich składzie wagonów typu plackart i obsih (lub czasami jest kilka wagonów typu plackart, ale mniej niż jedna trzecia ogółu). Wagony są wyprodukowane w niemieckich fabrykach  nowe i w pełni klimatyzowane. Ale koszt jest znacznie wyższy niż reszta pociągów.  

  Pociągi międzynarodowe
Numer pociagu 3 / 4 (Moskwa - Pekin przez Mongolię), 5 / 6 (Moskwa - Moskwa Train - PekinUlan Bator), 19/20 (Moskwa - Pekin przez Mandżurię), jadące do Mongolii i do Chin, które wcześniej były również całkiem wygodne, teraz utraciły ten status, ponieważ stało się to ulubionym sposobem poruszania się ciełnokow ( przedsiębiorca który nabywa dobra konsumpcyjne małym hurtem po niższych cenach, i realizuje je w sklepach doliczając marżę), rosjan i chińczyków. Dlatego podczas postojów takich pociągów na Syberii i Uralu na peronie jest tłum ludzi, gorączkowo zaangażowanych w proces handlu podczas tych 15-20 minut zgodnie z harmonogramem, aby zmienić lokomotywy. A wagony oczywiście są pełne towarów i (jazda w wagonie kupe  w takim pociagu jest bardzo niewygodne, wierzcie mi). No, chyba, że kupicie bilet w wagonie SW tam dla cielnokow jest za drogo. Innej alternatywy nie ma, jeśli chcecie przejechać do Chin lub Mongolii pociągiem.

"Dobre" pociągi ekspresowe( skoryje ) 
 Numer pociągu  7 / 8 (Nowosybirsk - Władywostok), 43/44 (Moskwa - Chabarowsk) różnią się od "złych" jakością obsługi oraz warunkami w wagonach (wagony nie powinny być w strasznym stanie, lub zbyt stare). Ceny są niższe niż na pociągi firmowe, a często zdarza się że "dobre" poziomem komfortu nie są gorsze niż niektóre firmowe. Pociąg ekspresowy zatrzymuje się zazwyczaj nieco więcej, zwłaszcza w regionie (województwie), w którym został on utworzony. W składzie pociągu są co najmniej 1-2 wagony klasy plackart , lub nawet więcej. 
"Złe" pociągi ekspresowe ( skoryje ) i pociągi pasażerskie 
Numer pociagu  53/54 (Charków - Władywostok) i 249/250 (Moskwa, Rosja - Blagoveshchensk). Takich pociągów na kolei jest stosunkowo dużo. Cechy charakterystyczne: niezbyt ładny zewnętrzny i wewnętrzny wygląd (wagony są stare i brudne), "jakość" obsługi. Jeśli pociąg ekspresowy kursuje w tym stanie, to po prostu odzwierciedla postawę wobec pasażerów tego oddziału kolei , w której się tworzy skład pociągu..Pociągi pasażerskie zawsze były traktowane jako te z drugiej klasy. Pociągi pasażerskie należą do najtańszych, ich rozkład jazdy jest sporządzany z największą liczbą przystanków na drodze, w tych pociągach ponad połowa  -to wagony typu plackart i obsije. Chociaż  zdarzają się wyjątki - czasami jakoś pociągów pasażerskich jest bardzo dobra.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz